Peuterspelen
Vijf ochtenden in de week hebben we een peutergroepje.
In de peutergroep wordt er extra aandacht besteed aan de meervoudige ontwikkeling van kinderen in de leeftijd van 2,5 tot 4 jaar. Ook wordt er zorg gedragen voor aansluiting bij het startniveau van het basisonderwijs.

- Sociaal-emotionele ontwikkeling
Zelfbeeld/ontwikkeling identiteit
- kan de volgende emoties onderscheiden: boos, bang, blij en verdrietig
- is nieuwsgierig naar nieuwe dingen
Zelfstandigheid
- heeft vertrouwen in zijn eigen doen en laten
- kan zich handhaven in de groep
- helpt actief mee met opruimen
Sociaal gedrag
- luistert naar een ander kind
- leert delen met andere kinderen
- kan op zijn/haar beurt wachten
Concentratie
- maakt een eenvoudige opdracht af
- kan luisteren naar een boekje tot het eind
Sociaal gedrag
- leert de groepsregels kennen en houdt zich eraan
- kan anderen helpen
- Motorische ontwikkeling
Grove motoriek
- aantrekken van een jas en schoenen
(behalve veters strikken) - handen zelf wassen en afdrogen
- jas ophangen
Fijne motoriek
- potloodgreep
- kennisgemaakt met knippen
- scheuren en vouwen
(1 x dubbel)
- Cognitieve ontwikkeling
Rekenen
- herkennen van de volgende vormen: cirkel, vierkant, rechthoek en driehoek
- begrippen benoemen: meer-minder; hoog-laag; groot-klein; dik-dun
- tijd: begrippen kunnen benoemen: ochtend, middag, avond en nacht
- construeren: namen van de basisvormen en basiskleuren en kennis gemaakt met andere kleuren zoals oranje, roze, wit, zwart, paars, goud en zilver.
Taal
- kent het verschil tussen ik, hij, zij
- maakt vraagzinnen
(kan een verzoek omzetten in een vraag) - kan een eenvoudige instructie begrijpen en uitvoeren